Status Sosial Orang Tua Mempengaruhi Kemandirian Anak

Authors

  • Ahmad Baidowi Sekolah Tinggi Agama Islam Ar-Rosyid, Surabaya

DOI:

https://doi.org/10.59355/risda.v3i1.13

Keywords:

Parents Social Status, Children’s Independence

Abstract

Many people are very easy to give up on the grounds that Allah SWT. Has determined his fate like that. Fate cannot be avoided, because it is a provision of Allah SWT. Humans never know what will happen tomorrow, so that it doesn't happen as they don't want it, the family environment is the first and foremost place for children, to give influence and support to the development and growth of children. In this case, it is the family that first fills the personality / laying the foundation for the formation of the child's personality. Parents unplanned have instilled the habits they have so that the child becomes independent

Downloads

Download data is not yet available.

References

Abu Ahmadi dan Nur Uhbiyati, 2003. Ilmu Pendidikan. Jakarta : PT Rineka Cipta

Adnan Hasan Shalih Baharist, 2001. Tanggung Jawab ayah terhadap anak laki-laki”. Jakarta:Gema Insani Press.

Ahmad Fauzi, 2004, Psikologi Umum, Bandung, Pustaka Setia.

Cholil Umam, 1995, Ikhtisar Psikologi Pendidikan, Surabaya : Duta Aksara.

Depag RI, Al-qur’an dan Terjemahnya, 2000, Bandung: Diponegoro.

Djamarah, Syaibuf Bahri, 2004. Pola Komunikasi Orang Tua dan Anak Dalam Keluarga (Sebuah Perspektif Pendidikan Islam), Jakarta : Rineka Cipta.

Hadari, Nawawi, 1993, Pendidikan dalam Islam, Surabaya: Al-ikhlas.

Hasbulloh, 2001; Dasar-dasar Ilmu Pendidikan, Jakarta : PT Raja Grafindo Persada.

Herman, Holstain, 1994, Murid Belajar Mandiri, Bandung : Rosda Karya.

Koentjaraningrat, 1997, Metode –metode Penelitian Masyarakat, Jakarta : PT Gramedia Pustaka Utama.

M.Fuad, Ferdinan, 2005, Menjadi Orang Tua Bijaksana, Yogyakarta : Tugu Publiser.

Moh. Shochibd, 2000. Pola Asuh Orang Tua dalam Membantu Anak Mengembangkan Disiplin Diri. Jakarta : PT. Rineka Cipta.

Muhammad Taqi Hakim, 2006, Bagaimana Menjalin Komunikasi Antara Orang Tua dan Anak, Jakarta : Pustaka Zahra.

Mustaqim, 2001, Psikologi Pendidikan, Semarang : Pustaka Pelajar.

M. Surya, 2003, Bina Keluarga, Semarang : CV. Aneka Ilmu

e-psikologi.com/Remaja, 2006, Kemandirian Sebagai Kebutuhan Psikologi Pada Remaja.

Soelaiman, 2001, Pendidikan Dalam Keluarga, Bandung : CV. Alfabeta.

Sugiono, 2003, Metodologi Penelitian Administrasi, Bandung : Alfabeta.

Suharsimi Arikunto, 2002, Prosedur Penelitian Suatu Pendidikan Praktek, Jakarta: PT. Rineka Cipta.

Yusi Elsiano Romansyah, www.Perkembangan anak.com

Zakiah Daradjat,dkk, 2000. Ilmu Pendidikan Islam, Jakarta : Bumi Aksara.

Downloads

Published

2023-04-15

How to Cite

Baidowi, A. . (2023). Status Sosial Orang Tua Mempengaruhi Kemandirian Anak. Risda: Jurnal Pemikiran Dan Pendidikan Islam, 3(1), 01–12. https://doi.org/10.59355/risda.v3i1.13

Issue

Section

Articles